Субота, 18.05.2024, 22:59
Згурська Тетяна Анатоліївна
 МОЯ ШКОЛА
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична скарбничка [7]
Кабінет хімії [20]
Критерії оцінювання [2]
Календарно - тематичне планування [5]
Конспекти уроків 11 кл. [0]
Конспекти уроків 10 кл [0]
Конспекти уроків 9 кл [2]
Конспекти уроків 7 кл. [2]
Конспекти уроків 8 кл. [2]
Цікаві факти [1]
Готуючись до уроку [9]
Презентації [4]
Матеріали до уроку [3]
Олімпіада з хімії [5]
ЗНО [3]
Нормативні документи [4]
Сторінка батьків [5]
Новини нашої школи
Головна » Файли » Олімпіада з хімії

Завдання І (шкільного етапу) Всеукраїнської олімпіади з хімії 2017-2018 н. р.
10.10.2017, 13:52

Завдання І (шкільного етапу) Всеукраїнської олімпіади з хімії 2017-2018 н. р.

7 клас

1.Оксид невідомого елементу має склад Е205. Масова частка Оксигену в ньому становить 74,07%. Встановіть невідомий елемент. (10 балів)

2.Наведіть приклади, коли з мінералу та газоподібної речовини можна добути воду.

(8 балів)

3.Назви яких елементів утворені від назв частин світу, країн, планет, міст, зірок від прізвищ учених?

(6 балів)

4.Пропонуємо прочитати уривок iз книги відомого американського бioxiмiкa, популяризатора науки i письменника-фантаста Айзека Азімова «Коротка історія xiмiї». «Першими металами, на які людина звернула увагу, були самородні золото i мідь. Червонувату мідь i жовтувате золото, яке виблискувало красивим металічним блиском, не можна було не помітити серед тьмяної сірувато-коричневої породи. Спочатку метали, як кольорові камінці або перламутрові морські черепашки, служили лише прикрасою. Однак виявилось, що метали вигідно різняться від ycix інших прикрас. Камінь при yдapi розсипається на порох, дерево i кістки дають тріщини, ударом же по шматку металу можна надати йому пoтpiбнoї форми. Незабаром після того, як людина дізналася про ковкість металів, вона, скоряючись почуттю прекрасного (яке завжди живе у ній), почала виготовляти iз металевих самородків piзнi прикраси, намагаючись підкреслити красу металу». Перелічіть властивості металів, про які згадується у тексті. Які це властивості — фізичні чи xiмiчнi? Чому xiмiкiв цікавлять фізичні властивості речовин?

(8 балів)

5.Експериментальна задача (гіпотетичний експеримент): Щоб Попелюшка не змогла поїхати на бал, мачуха придумала їй роботу: вона змішала сіль з дрібними залізними цвяхами, дерев'яними ошурками, річковим піском і наказала Попелюшці очистити сіль, а цвяхи скласти в коробку. Попелюшка швидко впоралася із завданням і встигла поїхати на бал. Поясніть, як можна швидко виконати завдання мачухи.

(7 балів)

8 клас

1. Молекула сірки у 8 разів важча молекули кисню. Яка молекулярна формула сірки?

(8 балів)

2. Кальцій оксид масою 84 г прореагував з 27 г води. Яка маса лугу утворилася? Всю отриману сполуку розчинили в 7289 мл води. Розрахуйте масову частку розчиненої речовини у розчині, що утворився.

(10 балів)

3. Два елементи – елемент I групи і елемент IV групи Періодичної системи утворюють сполуки з Гідрогеном. У кожній з них масова частка Гідрогену становить 12,5%. Які це елементи?

(8 балів)

4. У невеликому місті загальна кількість автомобілів становить 131770 одиниць. Один автомобіль викидає з вихлопними газами 40 кг оксидів Нітрогену за рік, що є причиною кислотних дощів. Яка маса цих оксидів потрапляє в атмосферу міста за добу?

(7 балів)

5. Експериментальна задача (гіпотетичний експеримент): У лабораторії є cyмiш крейди, кухонної солі i залізних ошурок. Які досліди i в якій послідовності треба виконати, щоб розділити дану cyмiш? Складіть план-інструкцію. Опишіть хід роботи.

(6 балів)

9 клас

1. Формульна маса броміду лужного металу А в 1,6 рази більше формульної маси хлориду цього металу. Назвіть метал і запишіть рівняння реакції взаємодії цього металу з киснем.

(8 балів)

2. У неорганічній кислоті масова частка Оксигену дорівнює 65,3%. Визначте можливий склад сполуки та наведіть структурну формулу цієї кислоти.

(8 балів)

3. Визначте можливі елементи (X, Y, Z), сполуки яких беруть участь в схемах перетворень:

XO3 + H2O → H2XO4 Y2O3 + HCl → YCl3 + H2O Z2O7 + NaOH → NaZO4 + H2O

а) якщо зашифровані s-елементи б) якщо зашифровані p-елементи Запишіть рівняння відповідних реакцій.

(10 балів)

4. Яку масу води необхідно додати до розчину масою 400 г з масовою часткою магній хлориду 25%, щоб приготувати розчин цієї речовини з масовою часткою солі 10 %?

(9 балів)

5. Експериментальна задача (гіпотетичний експеримент): У чотирьох пронумерованих пробірках Вам видані розчини речовин: сульфатної кислоти, барій хлориду, натрій гідроксиду, купрум (ІІ) хлориду. В окремій підписаній баночці є розчин лакмусу. Опишіть як, використовуючи тільки видані Вам розчини, визначити вміст кожної пронумерованої пробірки. Запишіть відповідні рівняння реакцій та очікувані спостереження.

(8 балів)

10 клас

1. Обчисліть масову частку сульфатної кислоти в розчині, в якому число атомів Гідрогену дорівнює числу атомів Оксигену. Який об’єм 30% -го розчину, що має густину 1,22г/мл, можна приготувати з 100 г цього розчину?

(8 балів)

2. Розповсюджений у природі оксид неметалу Е має величезне практичне значення та широко використовується у народному господарстві. Юний хімік проаналізував склад оксиду і знайшов, що масова частка Е у ньому складає 47%. Відомо, що зазначений оксид не реагує з водою, а Е знаходиться у ІV групі періодичної системи елементів. Визначте формулу оксиду. Напишіть по одному рівнянню реакцій цього оксиду з металом та неметалом.

(8 балів)

3. Склянку розчину (200 мл) цукру (С12Н22О11) з масовою часткою речовини 1% (густина розчину 1г/мл) вилили у ванну з водою (2 м3). Скільки молекул цукру опиниться у склянці, якщо зачерпнути води з ванни? (Вважати, що речовина рівномірно розподілилася у воді.)

(8 балів)

4. Напишіть рівняння хімічних реакцій в молекулярній та йонній формах (для реакцій йонного обміну) відповідно до схеми перетворень: Cu → Cu(NO3)2 → Cu (OH)2

                                   ↑ ↓ CuCl2 ← CuSO4

Для окисно-відновних реакцій напишіть електронний баланс, визначте окисник та відновник, процеси окиснення та відновлення. (10 балів)

5. Експериментальна задача (гіпотетичний експеримент): Визначте масу насиченого при 700С розчину магній сульфату, з якого при охолодженні до 200С викристалізується 200 г магній сульфату дигідрату. Розчинність безводної солі при 700С становить 59 г на 100 г води, а при 200С – 44,5г на 100г води.

(9 балів)

11 клас

1. Визначте формулу хлоропохідного насиченого вуглеводню з масовою часткою Хлору 72,2% і масовою часткою Карбону 24,41%. Вкажіть молярну масу цієї речовини/

(8 балів)

2. Який об'єм повітря, що містить 21% кисню за об`ємом, необхідно використати для повного спалювання 40л бутану?

(9 балів)

3. Теплоти згоряння метану і водню складають, відповідно, 890 та 284кДж /моль. При згорянні 6,72 л воднево-метанової суміші (н.у.) виділилося 148кДж теплоти. Який об’єм кисню при цьому витратився?

(10 балів)

4. Дано схеми хімічних реакцій:

A + NaOH → Na2SO4 + B + C B + HCl → D D + AgNO3 → E + AgCl E → N2O + C N2O + J → F + C B + O2 → F + C

Умови * B , C - бінарні сполуки ; F , J - прості речовини, безбарвні гази (н.у.).

* 2•Mr (B) = 2•Mr (C) - Mr (J) * C – поширений розчинник.

Визначте невідомі речовини A, B, C, D, E, F, J. Вкажіть їх формули та назви. Запишіть рівняння, що відповідають вказаним схемам.

(9 балів)

5. Експериментальна завдання (гіпотетичний експеримент): Маючи в своєму розпорядженні тільки водень, повітря і поварену сіль, отримайте: а) кислоту, б) основу, в) сіль, що складається з трьох елементів, г) кислотний оксид, д) основний оксид. Напишіть відповідні рівняння реакцій. Ви можете використовувати будь-які фізичні процеси і каталізатори.

(6 балів)

Категорія: Олімпіада з хімії | Додав: ozernay20
Переглядів: 1957 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Корисні посилання
  • Міністерство освіти і науки України
  • Відділ освіти Приморської РДА
  • КУ "Районний методичний центр" Приморської районної ради
  • КЗ"Партизанська ЗОШ І - ІІІ ст."
  • Сайти колег
  • Приходько Н. В.
  • Котляр Л. М.
  • Гадючко О. О.
  • Copyright MyCorp © 2024
    uCoz