№п/п
|
Теми уроків
|
Дата
|
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (3 год.)
|
1
|
Найважливіші хімічні поняття.
|
|
2
|
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.
|
|
3
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
Масова частка елемента в складній речовині.
Масова частка розчиненої речовини
|
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (14 годин +1р)
|
4
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
|
5
|
Навчальні проекти
1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів
|
|
6
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
|
|
7
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи хімічних елементів
|
|
8
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.
|
|
9
|
Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи. Нуклід.
|
|
10
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20.
|
|
11
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20.
|
|
12
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.
|
|
13
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома.
|
|
14
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
|
15
|
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів».
|
|
16
|
Значення періодичного закону
|
|
17
|
Узагальнення знань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів».
|
|
18
|
Контрольна робота №1
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 годин +1р)
|
19
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів
|
|
20
|
Ковалентний зв'язок, його утворення.
|
|
21
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.
|
|
22
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення.
Лабораторні досліди:
1.Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
|
23
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.
|
|
24
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
|
|
25
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
|
|
26
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
Домашній експеримент:
1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток: води, кухонної солі, піску.
|
|
27
|
Навчальні проекти
3. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток.
|
|
28
|
Узагальнення вивченого по темі «Хімічний зв’язок і будова речовини»
|
|
29
|
Контрольна робота №2
|
|
Тема 3.Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами(9 +1)
|
30
|
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро.
|
|
31
|
Молярна маса речовини.
|
|
32
|
Розв'язування задач.
Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.
|
|
33
|
Розв'язування задач.
Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою
|
|
34
|
Закон Авогадро. Молярний об'єм газів.
|
|
35
|
Розв'язування задач.
Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.
|
|
36
|
Відносна густина газів.
|
|
37
|
Розв'язування задач.
Обчислення з використанням відносної густини газів
|
|
38
|
Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»
|
|
39
|
Контрольна робота №3
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (25 годин +2р)
|
40
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.
|
|
41
|
Оксиди, їх склад, назви.
|
|
42
|
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.
|
|
43
|
Основи, їх склад і назви.
Лабораторні досліди:
2.Дія водних розчинів лугів на індикатори.
|
.
|
44
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
Лабораторні досліди
3. Взаємодія лугів з кислотами в розчині.
|
|
45
|
Кислоти, їх склад, назви.
Лабораторні досліди
4. Дія водних розчинів кислот на індикатори.
|
|
46
|
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Ряд активності металів.
Лабораторні досліди
5. Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
|
|
47
|
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.
|
|
48
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).
|
|
49
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|
50
|
Узагальнення і систематизації знань з теми: «Оксиди. Основи.Кислоти».
|
|
51
|
Контрольна робота №4
|
|
52
|
Солі (середні), їх склад, назви.
|
|
53
|
Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.
Лабораторні досліди
6.Взаємодія металів із солями у водному розчині.
7.Взаємодія солей з лугами у водному розчині.
8.Реакція обміну між солями в розчині.
|
|
54
|
Практичні роботи
1.Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
|
|
55
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей.
|
|
56
|
Розв’язування задач.
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
57
|
Значення експериментального методу в хімії.
Лабораторні досліди
9.Розв’язування експериментальних задач.
|
|
58
|
Практичні роботи
2.Розв’язування експериментальних задач.
|
|
59
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
|
|
60
|
Поширеність у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей.
|
|
61
|
Навчальні проекти
5. Хімічний склад і використання мінералів.
|
|
62
|
Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей.
Домашній експеримент
2.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину.
|
|
63
|
Навчальні проекти
4. Сполуки основних класів у будівництві й побуті.
|
|
64
|
Навчальні проекти
6. Вирощування кристалів солей.
|
|
65
|
Вплив на довкілля оксидів, кислот, основ і середніх солей.
|
|
66
|
Навчальні проекти
7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.
|
|
67
|
Розв’язування задач
|
|
68
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук».
|
|
69
|
Узагальнення знань з теми:
« Основні класи неорганічних сполук».
|
|
70
|
Контрольна робота №5
|
|
|
|
|
|