№
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Вступ (3 години)
|
1
|
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі.
Короткі відомості з історії хімії.
Навчальний проект
1. Хімічні знання в різні епохи.
|
2
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.
Демонстрації:
1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).
2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах.
|
3
|
|
Практична робота №1 . Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я. Проведено інструктаж з БЖД.
|
Початкові хімічні поняття (21 година)
|
4
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.
Демонстрації:
5-9. Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.
Домашній експеримент:
3. Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру
|
5
|
|
Фiзичні властивості речовин.
Лабораторний дослід № 1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.. Проведено інструктаж з БЖД.
|
6
|
|
Фізичні властивості речовин.
|
7
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.
|
8
|
|
Практична робота №2 . Розділення неоднорідної суміші. Проведено інструктаж з БЖД. Тематичне оцінювання
|
9
|
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
Демонстрації:
3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
|
10
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
11
|
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід № 2 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Проведено інструктаж з БЖД.
|
12
|
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.
Демонстрації:
4. Зразки металів і неметалів.
|
13
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.
|
14
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.
|
15
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
16
|
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. Тематичне оцінювання
|
17
|
|
Масова частка елемента в складній речовині.
|
18
|
|
Обчислення масової частки елемента в складній речовині.
|
19
|
|
Складання формул речовин за масовою часткою елементів у речовині
|
20
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.
Лабораторний дослід № 3 Проведення хімічних реакцій Проведено інструктаж з БЖД.
Навчальні проекти
2. Хімічні явища в природному довкіллі
3. Хімічні явища в побуті
4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах
5. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній
|
22
|
|
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і хімічних явищ.. Проведено інструктаж з БЖД.
|
23
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття»
|
24
|
|
Контрольна робота № 1 з теми: «Початкові хімічні поняття».
|
25
|
|
Розв’язування задач і вправ. Тематичне оцінювання.
|
Кисень (13 годин)
|
26
|
|
Повітря, його склад.
|
27
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
28
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
Демонстрації:
10. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.
|
29
|
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Поняття про каталізатор.
Демонстрації:
11. Добування кисню з гідроген пероксиду.
|
30
|
|
Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
Демонстрації:
12. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
13. Доведення наявності кисню.
|
31
|
|
Практична робота №4 Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД.
|
32
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
Тематичне оцінювання.
|
33
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).
Демонстрації:
14. Спалювання простих і складних речовин.
|
34
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
|
35
|
|
Умови виникнення та припинення горіння.
|
36
|
|
Маркування небезпечних речовин.
Демонстрації:
15. Маркування небезпечних речовин.
|
37
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.
Навчальні проекти
6. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її
7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під ча
|
38
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
39
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Кисень».
Тематичне оцінювання.
|
Вода (10 годин)
|
40
|
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.
Навчальні проекти
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
|
41
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
Демонстрації:
16. Виготовлення розчинів.
Домашній експеримент:
2. Виготовлення водного розчину кухонної солі.
|
42
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.
|
43
|
|
Виготовлення розчину.
Лабораторний дослід № 4 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.Проведено інструктаж з БЖД.
|
44
|
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
|
45
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи.
|
46
|
|
Поняття про індикатори. Лабораторний дослід № 5 Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД.
Демонстрації:
17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори.
18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори.
|
47
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.
Навчальні проекти
8. Проблема збереження чистоти водойм
9. Дослідження якості води з різних джерел
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
11. Способи очищення води в побуті
|
48
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
Домашній експеримент:
3. Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру
|
49
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Вода»
|
50
|
|
Контрольна робота № 2 з теми: «Вода» .
|
51
|
|
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу
|
52
|
|
Екскурсія. Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна станція.
|