Урок 2
Тема. Прості речовини кисень і залізо
Мета уроку: повторити вивчені відомості про прості речовини — метали й неметали на прикладі кисню й заліза, їх фізичні та хімічні властивості; удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Форми роботи: групова, індивідуальна.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Перевірка домашнього завдання
Опитування по ланцюжку: учні відповідають на запитання з теми «Основні поняття хімії» та ставлять своє питання наступному учневі.
III. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу
• На які групи можна поділити всі речовини? (На прості й складні)
• А на які групи можна поділити прості речовини? (На метали й неметали)
• За якою ознакою? (За фізичними й хімічними властивостями)
• Які прості речовини вивчили в 7 класі? (Кисень і залізо)
Групова робота
Учні об'єднуються в групи, одержують завдання, заповнюють опорну схему.
Група 1
Оксиген
Хімічний символ — ___________________________
Відносна атомна маса Аr(О) = ________________________________
Будова атома: +))
Число протонів р ____________________________
Число електронів е- ________________________
Число нейтронів n ______________________________
Валентність ___________________________________
Група 2
Кисень
Тип речовини ________________________________
Має___________ будову.
Хімічна формула __________________________
Відносна молекулярна маса Мr(О2) = __________________________
Фізичні властивості
Розчинність у воді_______________
Агрегатний стан __________________________
Колір ___________________________
Запах___________
Смак____________
Група 3
Способи одержання кисню
1. Лабораторні способи.
Розкладання оксигеновмісних речовин:
KMnO4 → K2MnO4 +... +...
H2O2 → ... +...
KClO3 → ... +...
H2O → ... + ...
2. Промисловий спосіб:
__________________________
Поширення в природі:
__________________________
Група 4
Хімічні властивості кисню
Взаємодія з неМе
C + O2 →
S + O2 →
P + O2 →
N2 + O2 →
Взаємодія з Me
Mg + O2 →
Li + O2 →
Al + O2 →
Cu + O2→
Окиснення — це реакція взаємодії __________________________________
Горіння — це реакція _________________________, що супроводжується виділенням ______________________ і ________________________.
Оксиди — складні речовини, що складаються з ___________________________ елементів, один з яких ______________________________.
Група 5
Ферум
Хімічний символ — ___________________________________
Відносна атомна маса Аr(Fe) = _____________________________
Будова атома: +))))
Число протонів р ____________________________
Число електронів е- ________________________
Число нейтронів n ______________________________
Валентність ___________________________________
Група 6
Залізо
Тип речовини ________________________________
Має___________ будову.
Хімічна формула __________________________
Фізичні властивості
Розчинність у воді_______________
Агрегатний стан __________________________
Колір ___________________________
Запах___________
Смак____________
Специфічні властивості ___________________________________________
Група 7
Способи одержання заліза
1. Доменне виробництво чавуну
2. Відновлення заліза зі сполук
Fe2O3 + H2 →
Fe3O4 + CO →
Fe2O3 + Al →
Fe2O3 + C→
Поширення в природі: ___________________________________
Група 8
Хімічні властивості заліза
1. Взаємодія з неметалами
Fe + O2 →
Fe + S →
Fe + Cl2→
2. Взаємодія з кислотами
Fe + HCl
Корозія — це ________________________________.
Способи захисту від корозії: _______________________________________.
Учні складають звіт про виконане завдання, по черзі коментують допущені помилки. Учитель узагальнює відповіді, звертаючи особливу увагу на способи одержання й хімічні властивості простих речовин.
IV. Підведення підсумків уроку
Учитель підводить підсумки уроку, оцінює роботу учнів.
V. Домашнє завдання
Повторити матеріал про прості речовини — кисень і залізо.
|