Четвер, 03.07.2025, 02:39
Згурська Тетяна Анатоліївна
 МОЯ ШКОЛА
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична скарбничка [7]
Кабінет хімії [20]
Критерії оцінювання [2]
Календарно - тематичне планування [5]
Конспекти уроків 11 кл. [0]
Конспекти уроків 10 кл [0]
Конспекти уроків 9 кл [2]
Конспекти уроків 7 кл. [2]
Конспекти уроків 8 кл. [2]
Цікаві факти [1]
Готуючись до уроку [9]
Презентації [4]
Матеріали до уроку [3]
Олімпіада з хімії [5]
ЗНО [3]
Нормативні документи [4]
Сторінка батьків [5]
Новини нашої школи
Головна » Файли » Сторінка батьків

Десять порад батькам школярів
19.03.2017, 15:25

Десять порад батькам школярів

Як розібратися в шкільних проблемах? Вони так різноманітні, що деколи це важко зробити навіть фахівцеві. Ще складніше - вчителю. Часто не вистачає терпіння і розуміння батьків. Але більше всього страждає від них дитина!

Іноді все починається, здавалося б, з незначних речей: повільний темп роботи, труднощі в запам'ятовуванні букв, невміння зосередитися. Щось списують на вік - мовляв, не звик, ще маленький; щось - на недоліки виховання; щось - на небажання працювати. На початку труднощі ще відносно просто виявити, вони досить легко піддаються виправленню. Але потім проблеми наростають - одна трудність тягне за собою іншу, утворюючи страшне і замкнене коло. Постійні невдачі настільки бентежать дитину, що труднощі «переповзають» з одного предмета на інший.

Дитина починає вважати себе безпорадною, нездатною, а всі свої старання - марними. Психологи переконані: результати навчання залежать не тільки від того, чи здатна або не здатна людина вирішити поставлене перед ним завдання, але і від того, наскільки вона упевнена, що зможе вирішити це завдання. Якщо ж невдачі слідують одна за одною, то, природно, настає момент, коли дитина сама собі каже: «Ні, це в мене ніколи не вийде». Раз «ніколи», то й намагатися нема чого! Кинуте мамою чи татом між іншим: «Ну який же ти безглуздий!» тільки «підливає масло у вогонь». І не тільки слово, але й просто ставлення, яке ви демонструєте (нехай навіть і ненавмисно) - докоряєте поглядом, інтонацією, жестом - говорять дитині деколи більше гучних слів. Що ж можуть зробити батьки, якщо шкільні труднощі все ж не з'явилися?

1. Не розглядайте виникли шкільні труднощі як особисту трагедію.

Не впадайте у відчай і, головне, намагайтеся не показати свого засмучення і невдоволення. Пам'ятайте: ваша головна задача - допомогти дитині. Тому приймайте і любіть її такою, якою вона є, тоді і їй буде легше.

2. Налаштуйтеся і приготуйтеся до того, що вас чекає тривала спільна робота з дитиною.

Пам'ятайте: одній їй не впоратися зі своїми проблемами!

3. Ваша головна допомога: підтримувати впевненість дитини у своїх силах.

Постарайтеся зняти з неї почуття напруги і провини за невдачі. Якщо ви зайняті своїми справами і уриваєте хвилинку, щоб запитати, як справи або насварити, - це не допомога, а основа для виникнення нових проблем.

4. Забудьте сакраментальну фразу: «Що ти сьогодні одержав?»

Не вимагайте від дитини негайної розповіді про свої шкільні справи, особливо якщо вона засмучена. Залиште її у спокої, вона розповість вам усе, якщо буде впевнена у вашій підтримці.

5. Не обговорюйте проблеми дитини з учителем у її присутності.

Краще зробити це без неї. Ніколи не докоряйте, не сваріть дитину, якщо поряд її однокласники або друзі. Не варто підкреслювати успіхи інших дітей, захоплюватися ними.

6. Цікавитися виконанням домашніх завдань слід тільки тоді, коли ви постійно допомагаєте дитині.

При спільній роботі наберіться терпіння. Адже робота з подолання шкільних труднощів дуже втомлює і вимагає вміння стримуватися, не підвищувати голосу, спокійно повторювати і пояснювати одне і те ж кілька разів - без докорів і роздратування. Типові батьківські скарги: «Немає ніяких сил ... всі нерви вимотав ...» Розумієте, в чому справа? Не може стриматися дорослий, а винна - ?? дитина!!!

Чомусь батьки вважають: якщо є труднощі з письмом - потрібно більше писати; якщо погано читає - більше читати, якщо погано рахує - більше вирішувати прикладів. Але ж ці виснажливі, що не дають задоволення заняття, вбивають радість самої роботи! Тому не перевантажуйте дитину тим, що у неї не виходить.

Дуже важливо, щоб під час занять вам ніщо не заважало, щоб дитина відчувала - ви з нею і для неї. Не дивіться «навіть одним оком» телевізор, не відволікайтеся, не переривайте заняття, щоб зателефонувати або збігати на кухню.

Не менш важливо вирішити, з ким із дорослих дитині краще готувати уроки. Мами зазвичай більш м'які, але у них часто не вистачає терпіння, та й емоції б'ють через край ... Тата жорсткіші, але спокійніші. Намагайтеся уникати таких ситуацій, коли один з дорослих, втрачаючи терпіння, викликає на зміну і «на розправу» іншого.

Майте на увазі, що дитина, що має шкільні проблеми, тільки в окремих випадках буде повністю знати, що йому задано додому. І тут немає злого умислу: справа у тому, що домашнє завдання майже завжди дається в кінці уроку, коли в класі вже шумно, а ваш «відстає», втомився і майже не чує вчителя. Тому вдома він абсолютно щиро може сказати: «нічого не задали». У цьому випадку дізнайтесь про домашнє завдання в однокласників або вчителя.

При підготовці домашніх завдань загальна тривалість безперервної роботи не повинна перевищувати 20 - 30 хвилин. Паузи після такої роботи обов'язкові!

Не прагніть за будь - яку ціну і «не шкодуючи часу» зробити відразу всі домашні завдання.

7. Не вважайте зайвим, попросити вчителя питати дитину тільки тоді, коли вона сама викликається, не показувати всім її помилки, не підкреслювати невдачі.

Постарайтеся знайти контакт з учителем, адже дитині потрібна допомога і підтримка з обох сторін.

8. Працюйте тільки на «позитивному підкріпленні».

При невдачах підбадьорте, підтримайте, а будь - який, навіть найменший успіх підкресліть.

Найважливіше при надання допомоги дитині - це винагорода за її працю, причому не тільки на словах. Якщо цього не робити, дитина, починаючи працювати, може подумати: «Немає сенсу намагатися, ніхто не помітить моїх успіхів». Винагорода обов'язкова! Це може бути спільна прогулянка, похід у зоопарк, у театр ...

9. Дітям зі шкільними проблемами необхідний розмірений і чіткий режим дня.

Треба не забувати, що такі діти зазвичай неспокійні, розслаблені, а значить, дотримуватися режиму їм зовсім не просто.

Якщо дитина важко прокидається вранці, не смикайте її, не квапте, не підганяйте зайвий раз, краще поставте будильник на півгодини раніше.

Мабуть, найважчий час - вечір, коли пора лягати спати. Батьки прагнуть швидше укласти маленького учня в ліжко, а він, як може, тягне час. Нерідко це закінчується сваркою, сльозами, докорами. А потім дитина довго не може заспокоїтися і заснути ...

Можна надати дитині і деяку свободу, дозволивши лягати не рівно о дев'ятій, а з дев'ятої до пів на десяту. Дуже важливим є повний (без будь-яких навчальних завдань) відпочинок у неділю, і особливо в канікули.

10. Своєчасність і правильність ужитих заходів значно підвищує шанси на успіх.

Тому, якщо у вас є можливість, обов'язково проконсультуйтеся щодо дитини у фахівців (лікарів, логопедів, психоневрології, педагогів). І виконуйте всі рекомендації!

Категорія: Сторінка батьків | Додав: ozernay20
Переглядів: 332 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Корисні посилання
  • Міністерство освіти і науки України
  • Відділ освіти Приморської РДА
  • КУ "Районний методичний центр" Приморської районної ради
  • КЗ"Партизанська ЗОШ І - ІІІ ст."
  • Сайти колег
  • Приходько Н. В.
  • Котляр Л. М.
  • Гадючко О. О.
  • Copyright MyCorp © 2025
    uCoz